Osa Log

おさださとしのブログ
<< Happy New Year 2011 | main | Book & Post card(NO UNDERSTAND) >>
ステイトメント/ Statement, February 2011
 大学時代より画像解釈学の宮下誠教授に師事し、20世紀絵画の巨匠、スイス出身の
パウル・クレーをはじめとした抽象絵画を研究しながら絵を描いている。紙に色鉛筆と水彩、時にアクリルや墨汁を用い、浮世絵や80年代のテレビゲームのように鮮やかな色面で区切り、シンプルな形態を描きだす。

 近年、アクション・ペインティング、特にアメリカの抽象画家、サム・フランシスを研究することでドリッピングを取り入れ、鮮やかでシンプルな画面を破壊することで再構成し、より一層斬新な絵画に仕上げている。更に、パウル・クレーが独自の方法で試みたコラージュをヒントに、支持体である紙を切断したり、わざと丸めて皺をつけたりして破壊し、または数枚の紙を組み合わせて1枚に繋げて再構成している。

 抽象絵画の祖と言われているアーティストたちと同様に、イメージを想像させる音楽の抽象性に惹かれ、電子音楽のメロディー、リズム、ハーモニー等を絵画化し、リミックスするようにドリッピングしたりコラージュしている。 

2011年2月 長田哲


 I draw and paint on the basis of study on the 20th-century abstract paintings,  especially those by Paul Klee, pursued since my college years under the instruction of Makoto Miyashita, a professor of iconology. I segment the surface by vividly colored subsurfaces and draw simple forms, just as in ukiyo-e and 80's video games, using colored pencils and watercolors, sometimes with acrylic and Indian inks.

 Recently, I introduced dripping technique into my work on the basis of study on action painting, especially that of Sam Francis, to disturb and further vitalize vivid and simple surfaces. Furthermore, given a hint by Klee's unique collage, I cut or wrinkle papers, my support media, and combine several of them to reconstruct them into a paper.

 I am, like mothers and fathers of abstract painting, fascinated by abstractness of music stirring the imagination, so I use methods of dripping and collage as if picturizing and remixing melody, rhythm, and harmony of electronic music.

February 2011, Satoshi Osada
| ステイトメント/ Statement | 21:36 | comments(12) | trackbacks(0) |
コメント
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2012/10/27 12:44 PM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/07/12 7:51 AM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/07/25 1:19 PM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/07/27 6:04 PM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/10/04 10:22 AM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/10/05 6:35 PM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/10/10 5:51 AM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/10/11 6:52 PM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/10/19 10:50 AM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/10/20 2:18 AM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/10/22 3:21 AM |
管理者の承認待ちコメントです。
| - | 2013/10/22 11:24 AM |
コメントする









この記事のトラックバックURL
トラックバック機能は終了しました。
トラックバック
CALENDAR
S M T W T F S
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
<< February 2020 >>
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
芸術とむきあう方法―低く架ける
芸術とむきあう方法―低く架ける (JUGEMレビュー »)
ヴォルフガング ウルリヒ,満留 伸一郎
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
チュルリョーニスの時代
チュルリョーニスの時代 (JUGEMレビュー »)
ヴィータウタス・ランズベルギス
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
トゥルー・ロマンス
トゥルー・ロマンス (JUGEMレビュー »)
ゴールデン・シルヴァーズ
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
SELECTED ENTRIES
CATEGORIES
ARCHIVES
モバイル
qrcode
LINKS
PROFILE